Arsacal
button
button
button
button


Zoeken

Zoek pagina's met de zoekwoorden:

én én


Zoekresultaten voor “Roepingenzondag”

info - dinsdag, 20 februari 2024
Een greep uit mijn agenda.



Gebedsdag seminarie druk bezocht
overweging_preek - zaterdag, 29 april 2023
Op de vierde zondag van Pasen wordt roepingenzondag gevierd. De seminaristen gaan twee aan twee naar parochies om van hun roeping te getuigen. De dag ervoor, zaterdag 29 april, was de gebedsdag van het seminarie waarvoor de leden van de Gebedskring speciaal worden uitgenodigd.Een mooie dag. In de preek stond ik stil bij de vraag waarom bidden zo belangrijk is.



Een programma voor Roepingenzondag
overweging_roeping - zondag, 25 april 2021
Zondagmiddag 25 april was er een klooster speeddate georganiseerd door het jongerenpastoraat van het bisdom Groningen-Leeuwarden en het bisdom Haarlem-Amsterdam, waarin ook mgr. Ron van den Hout en ik een aandeel hadden. Hoe kom je te weten wat je roeping is? Daarover ging mijn bijdrage.



Roepingenzondag, zondag van de goede herder
overweging_preek - zondag, 25 april 2021
Op zondag 25 april, zondag van de Goede Herder, wordt in heel de katholieke kerk roepingenzondag gevierd met gebed om roepingen voor het priesterschap en het kloosterleven. In de kathedraal was priesterstudent Richard Numan aanwezig om daarover een getuigenis te geven. We hebben ook voor de overleden oud-vicaris-generaal mgr. Martin de Groot gebeden...



Zondag 3 mei - Roepingenzondag - Voor jongeren 17~28 jaar
nieuws - dinsdag, 21 april 2020
Ben je zelf wat bezig met keuzen die voor je verdere leven van belang zijn als studie, werk, relatie, roeping, etc.? Doe dan mee via Live-stream en Zoom! Ik weet zeker dat deze dag je dan wat zal bieden. Op 3 mei, de vierde zondag van de Paastijd, wordt elk jaar Roepingenzondag gevierd.



Bid om roepingen!
overweging_roeping - zondag, 12 mei 2019
De vierde zondag van Pasen is de zondag van de goede herder. God, Jezus Christus is als een goede herder, die zorg heeft voor de schapen. Maar sommigen denken dat Hij de herdershond is. Hoewel, een paar herdershonden hebben we wel nodig...



Roepingenzondag bij de St. Thomas van Aquino in Amsterdam
overweging_preek - zondag, 22 april 2018
Zondag 22 april bezocht ik de parochie van St. Thomas van Aquino in Amsterdam Zuid. Het is vanouds een Dominicaanse parochie, voortgekomen uit de Dominicaanse schuilkerken in de binnenstad en nog steeds is er een Dominicaan werkzaam, pater A. Niesen o.p. (* 1933).We vierden er Roepingenzondag, de zondag van de Goede Herder



Roepingenzondag
overweging_preek - zondag, 7 mei 2017
De vierde zondag van Pasen is roepingenzondag en zondag van de Goede Herder. Het evangelie van deze dag gaat over de stem van de Goede herder die de schapen herkennen. Maar wie luistert er nog naar die stem?



nieuws - zaterdag, 6 mei 2017
Op zaterdag 6 mei was in Heiloo de gebedsdag om roepingen van het Grootseminarie St. Willibrord, waar een grote groep leden van de gebedskring voor was gekomen. In de loop van de middag heb ik de gebedsdag bezocht en maakte de presentatie van de nieuwe Fatima-DVD mee.



zondag van de goede herder
overweging_preek - zondag, 17 april 2016
Op de vierde zondag van Pasen wordt roepingenzondag gevierd. Het is de zondag van de goede herder en het gebed is op deze dagom herders te vragen voor de kerk van vandaag. Wat voor herders?



Zondag van de goede herder en roepingenzondag
overweging_preek - zondag, 26 april 2015
De vierde zondag van Pasen is de zondag van de Goede Herder. Het is tevens roepingen­zondag, een dag waarop we bijzonder om priester­roepingen bidden. Maar de oproep om een goede herder te zijn gaat verder dan alleen een priester. In de tijd van bed, bad en brood en van tien­duizenden mensen die in wanhoop situaties van ernstige nood, vervolging en terreur ontvluchten, moet die oproep tot zorg­zaam­heid aan allen klinken. Een mens mag geen weg­werp­product worden.



Liduinafeest in de basiliek van Schiedam
nieuws - zondag, 11 mei 2014
De vierde zondag van Pasen was dit jaar een dag van allerlei feestelijk­heden: natuurlijk was het Moederdag en het was Roepingen­zondag. In Schiedam werd voor de stad het feest van Liduina van Schiedam gevierd (voor de rest van het land is dat pas op 14 juni) en elders het feest van Maria, moeder van goede raad (zie later bericht). 's Morgens vierden we de heilige Mis in de basiliek van Schiedam...



Jongerendag op De Tiltenberg
nieuws - maandag, 22 april 2013
Zondag 21 april was het roepingen­zondag, een dag van gebed om roepingen voor het priester­schap en het religieuze leven. We hebben jonge mensen nodig die in de Kerk hun leven aan God willen geven!! Één van de seminaristen op De Tiltenberg, Boris Plavcic, had het initiatief genomen voor een jongerendag op De Tiltenberg met Kroatische en Nederlandse jongeren rond het thema van deze dag.



Wees niet bang je leven te geven...
overweging_preek - dinsdag, 1 mei 2012
Door het goede dat wij doen worden wij andere mensen, door ons leven te geven, worden wijzelf verrijkt. Dat is ook de reden waarom ik jonge mensen zou willen zeggen: wees niet bang je leven te geven, ook niet als Jezus je vraagt om Hem als priester of religieus te volgen, of je leven op wat voor manier dan ook aan Hem toe te wijden. Je leven wordt mooier, voller, gelukkiger als je jezelf geeft en op God vertrouwt.