Zaterdag 8 november vierde het Koptisch-Orthodox bisdom van Nederland feest omdat het veertig jaar geleden was dat de eerste kerk, de huidige Sint Mariakathedraal aan de Mosstraat in Amsterdam Noord werd gesticht. Intussen is de Koptisch Kerk een groeiende en krachtige gemeenschap geworden.