Arsacal
button
button
button
button


Zoeken

Zoek pagina's met de zoekwoorden:

én én


Zoekresultaten voor “Pinksternoveen”

Hemelvaart van de Heer
nieuws - donderdag, 18 mei 2023
Op Hemelvaartsdag vierden we de heilige Eucharistie in de kathedraal met de Bavocantorij. De leerlingen nemen afscheid van hun Heer, maar ze krijgen te horen dat ze vooruit moeten kijken. Geldt dat ook niet voor ons bij een pijnlijk afscheid? De belofte is die van de wederkomst en van de heilige Geest.



TV Mis uit de kathedraal
overweging_preek - zondag, 28 mei 2017
De TV-Mis kwam op zondag 28 mei uit de kathedrale basiliek van Sint Bavo. Het is de zondag waarop we gedenken dat de apostelen biddend hebben gewacht op de komst van de heilige Geest. Ook voor alle christenen is dit een tijd van gebed, bijvoorbeeld door het gebed van de Pinksternoveen te bidden dat U onderaan dit bericht vindt.



Mariale feesten aan eind van de Meimaand
nieuws - donderdag, 25 mei 2017
Zondag 28 mei wordt in de kathedrale basiliek van Sint Bavo gebeden om de komst van de heilige Geest. Het is de zondag in de Pinksternoveen en de Mis die om 10.30 uur begint wordt op de televisie uitgezonden. Ook zijn er dit weekend bijzondere vieringen ter ere van Maria.



Bid mee!
nieuws - zondag, 1 juni 2014
In de tijd tussen Hemelvaart en Pinksteren zijn we allen uitgenodigd om bijzonder te bidden om de komst van de heilige Geest voor een verscheurde wereld, voor de Kerk die nog zoveel vuur kan gebruiken, voor onszelf, die zo vaak maar zwakke getuigen zijn, die nauwelijks onze mond durven opendoen, die moeite hebben ons hart te openen voor die en die...



hemelvaartsdag
nieuws - donderdag, 29 mei 2014
In de Mariakerk in Haarlem-Noord (Schoten) was ik om de heilige Eucharistie te vieren bij gelegenheid van het hoogfeest van de Hemelvaart van de Heer. Diaken John Versteeg assisteerde en het (uitstekende) koor van de parochie zong. Helaas was de 'opkomst' aanmerkelijk lager dan op een gewone zondag. Toch is Hemelvaartsdag een belangrijke dag en ook de dag waarop we de Pinksternoveen beginnen: “Kom, heilige Geest”.